Volkswagen Derby
je velmi oblibeným automobilem. Jeho prostorná kabina, robustní motor a spolehlivost jsou jeho největšími přednostmi. Sedadla jsou pohodlná, a nechybí ani odkládací prostor. Disponuje moderními technologiemi jako je bezklíčové odemknutí a startování. Je ideální pro rodiny, které potřebují prostor, pohodlí a spolehlivost.
Model Derby prošel 3x změnou: 3 řada (1995/2000), 2 řada (1981/1985), 1 řada (1977/1981)
| 1.0 MT 40k | 1.1 MT 50k | 1.3 MT 55k | 1.3 MT 60k | 1.3 Formel E MT 55k | 0.9 MT 40k | 1.1 Formel E MT 50k | 1.8 MT 90k | |
| Jízdní vlastnosti | ||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Emisní standarty | - | - | - | - | - | - | - | - |
| Maximální dojezd | - | - | - | - | - | - | - | od 400 do 700 km |
| Maximální rychlost | 135 km/h | 148 km/h | 153 km/h | 155 km/h | 155 km/h | 135 km/h | 148 km/h | 172 km/h |
| Objem nádrže | 36 l | 36 l | 36 l | 36 l | 36 l | 36 l | 36 l | 45 l |
| Palivo | 92 | 92 | 92 | 92 | 92 | 92 | 92 | 95 |
| Spotřeba kombinovaná - 100 km | - | - | - | - | - | - | - | 8.3 l |
| Spotřeba na dálnici - 100 km | - | - | - | - | - | - | - | 6.4 l |
| Spotřeba ve městě - 100 km | - | - | - | - | - | - | - | 11.2 l |
| Zrychlení (0-100 km/h) | 19 s | 16 s | 14.5 s | 15 s | 15 s | 21 s | 17 s | 14.2 s |
| 1.0 MT 40k | 1.1 MT 50k | 1.3 MT 55k | 1.3 MT 60k | 1.3 Formel E MT 55k | 0.9 MT 40k | 1.1 Formel E MT 50k | 1.8 MT 90k | |
| Karosérie | ||||||||
| Délka | 3975 mm | 3975 mm | 3975 mm | 3975 mm | 3975 mm | 3915 mm | 3975 mm | 4164 mm |
| Maximální kapacita kufru | 445 l | 445 l | 445 l | 445 l | 445 l | 425 l | 445 l | 760 l |
| Minimální kapacita kufru | 445 l | 445 l | 445 l | 445 l | 445 l | 425 l | 445 l | 455 l |
| Nakládací výška | - | - | - | - | - | - | - | - |
| Nákladový prostor (délka x šířka x výška) | - | - | - | - | - | - | - | - |
| Nejvyšší přípustná hmotnost | 1150 kg | 1150 kg | 1150 kg | 1150 kg | 1150 kg | - | 1150 kg | - |
| Objem nákladového prostoru | - | - | - | - | - | - | - | - |
| Počet sedadel | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| Pohotovostní hmotnost | 715 kg | 725 kg | 735 kg | 735 kg | 735 kg | 730 kg | 725 kg | 1100 kg |
| Přední náprava | 1306 mm | 1306 mm | 1306 mm | 1306 mm | 1306 mm | 1300 mm | 1306 mm | 1429 mm |
| Rozvor | 2335 mm | 2335 mm | 2335 mm | 2335 mm | 2335 mm | 2335 mm | 2335 mm | 2441 mm |
| Šířka | 1580 mm | 1580 mm | 1580 mm | 1580 mm | 1580 mm | 1559 mm | 1580 mm | 1640 mm |
| Světlá výška | 118 mm | 118 mm | 118 mm | 118 mm | 118 mm | 95 mm | 118 mm | 110 mm |
| Typ karosérie | Sedan | Sedan | Sedan | Sedan | Sedan | Sedan | Sedan | Sedan |
| Užitečné zatížení | 435 kg | 425 kg | 415 kg | 415 kg | 415 kg | - | 425 kg | - |
| Výška | 1355 mm | 1355 mm | 1355 mm | 1355 mm | 1355 mm | 1349 mm | 1355 mm | 1414 mm |
| Zadní náprava | 1332 mm | 1332 mm | 1332 mm | 1332 mm | 1332 mm | 1311 mm | 1332 mm | 1410 mm |
| Zatížení bržděného přívěsu | - | - | - | - | - | - | - | - |
| Zatížení přední/zadní nápravy | - | - | - | - | - | - | - | - |
| 1.0 MT 40k | 1.1 MT 50k | 1.3 MT 55k | 1.3 MT 60k | 1.3 Formel E MT 55k | 0.9 MT 40k | 1.1 Formel E MT 50k | 1.8 MT 90k | |
| Motor | ||||||||
| Maximální točivý moment | 73 Nm | 75 Nm | 93 Nm | 93 Nm | 94 Nm | 61 Nm | 80 Nm | 142 Nm |
| Maximální výkon při otáčkách | od 5 300 ot/m | od 5 600 ot/m | od 5 400 ot/m | od 5 600 ot/m | od 5 400 ot/m | od 5 900 ot/m | od 5 600 ot/m | do 5 500 ot/m |
| Mezichladič | - | - | - | - | - | - | - | - |
| Nejvyšší výkon při otáčkách | do 2 700 ot/m | do 3 500 ot/m | do 3 500 ot/m | do 3 500 ot/m | do 3 400 ot/m | do 3 500 ot/m | do 3 300 ot/m | do 3 000 ot/m |
| Objem | 1035 cm3 | 1093 cm3 | 1272 cm3 | 1272 cm3 | 1272 cm3 | 895 cm3 | 1093 cm3 | 1781 cm3 |
| Obsahuje | - | - | - | - | - | - | - | - |
| Počet válců | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| Rozložení válců | Řadový | Řadový | Řadový | Řadový | Řadový | Řadový | Řadový | Řadový |
| Typ motoru | Benzin | Benzin | Benzin | Benzin | Benzin | Benzin | Benzin | Benzin |
| Typ vstřikování | Karburátor | Karburátor | Karburátor | Karburátor | Karburátor | Karburátor | Karburátor | Vícebodové vstřikování |
| Válec | 59 mm | 72 mm | 72 mm | 72 mm | 72 mm | 59 mm | 72 mm | 86 mm |
| Ventilů na válec | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| Vrtání válce | 75 mm | 69.5 mm | 75 mm | 75 mm | 75 mm | 69.5 mm | 69.5 mm | 81 mm |
| Výkon | 40k | 50k | 55k | 60k | 55k | 40k | 50k | 90k |
| 1.0 MT 40k | 1.1 MT 50k | 1.3 MT 55k | 1.3 MT 60k | 1.3 Formel E MT 55k | 0.9 MT 40k | 1.1 Formel E MT 50k | 1.8 MT 90k | |
| Odpružení a brzdy | ||||||||
| Přední brzdy | kotouč | kotouč | kotouč | kotouč | kotouč | kotouč | kotouč | kotouč |
| Přední tlumič | Nezávislé, McPherson Vzpěry, Trojúhelníkové Kosti | Nezávislé, McPherson Vzpěry, Trojúhelníkové Kosti | Nezávislé, McPherson Vzpěry, Trojúhelníkové Kosti | Nezávislé, McPherson Vzpěry, Trojúhelníkové Kosti | Nezávislé, McPherson Vzpěry, Trojúhelníkové Kosti | Nezávislé, McPherson Vzpěry, Trojúhelníkové Kosti | Nezávislé, McPherson Vzpěry, Trojúhelníkové Kosti | Kosti |
| Zadní brzdy | Bubnové | Bubnové | Bubnové | Bubnové | Bubnové | Bubnové | Bubnové | Bubnové |
| Zadní tlumič | Solid axle, Víceprvková, Stabilizační tyč | Solid axle, Víceprvková, Stabilizační tyč | Solid axle, Víceprvková, Stabilizační tyč | Solid axle, Víceprvková, Stabilizační tyč | Solid axle, Víceprvková, Stabilizační tyč | Solid axle, Víceprvková, Stabilizační tyč | Solid axle, Víceprvková, Stabilizační tyč | The rod connecting the Pákovés |
| 1.0 MT 40k | 1.1 MT 50k | 1.3 MT 55k | 1.3 MT 60k | 1.3 Formel E MT 55k | 0.9 MT 40k | 1.1 Formel E MT 50k | 1.8 MT 90k | |
| Převodovka a řazení | ||||||||
| Hnané nápravy | Přední náhon | Přední náhon | Přední náhon | Přední náhon | Přední náhon | Přední náhon | Přední náhon | Přední náhon |
| Počet rychlostních stupňů | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 |
| Poloměr otáčení | 10 m | 10 m | 10 m | 10 m | 10 m | 9.6 m | 10 m | - |
| Typ převodovky | Manuální | Manuální | Manuální | Manuální | Manuální | Manuální | Manuální | Manuální |