Škoda 105/120/130
/135 je česká automobilka, která byla vyvinuta v 70. letech. Je to malý rodinný automobil s předním pohonem, který se vyznačuje robustním designem s kvadratickým profilem a přímou přední částí. Má klasickou konstrukci s motorem uloženým vpředu. Disponuje skvělým výkonem a nízkou spotřebou paliva. Je velmi oblíbený pro svou spolehlivost a nízké pořizovací náklady. Je tedy vhodný pro řidiče, kteří hledají auto se solidními parametry a nízkou cenou.
Model 105/120/130 prošel 2x změnou: 1 řada [facelift] (1983/1989), 1 řada (1976/1983)
| 1.0 MT 46k | 1.2 MT 52k | 1.2 MT 58k | |
| Jízdní vlastnosti | |||
|---|---|---|---|
| Emisní standarty | - | - | - |
| Maximální dojezd | od 410 km | od 390 km | od 400 km |
| Maximální rychlost | 130 km/h | 140 km/h | 150 km/h |
| Objem nádrže | 38 l | 38 l | 38 l |
| Palivo | 92 | 92 | 92 |
| Spotřeba kombinovaná - 100 km | - | - | - |
| Spotřeba na dálnici - 100 km | - | - | - |
| Spotřeba ve městě - 100 km | 9.2 l | 9.7 l | 9.5 l |
| Zrychlení (0-100 km/h) | 23 s | 19 s | 17 s |
| 1.0 MT 46k | 1.2 MT 52k | 1.2 MT 58k | |
| Karosérie | |||
| Délka | 4200 mm | 4200 mm | 4200 mm |
| Maximální kapacita kufru | 400 l | 400 l | 400 l |
| Minimální kapacita kufru | 400 l | 400 l | 400 l |
| Nakládací výška | - | - | - |
| Nákladový prostor (délka x šířka x výška) | - | - | - |
| Nejvyšší přípustná hmotnost | 1225 kg | 1275 kg | 1285 kg |
| Objem nákladového prostoru | - | - | - |
| Počet sedadel | 5 | 5 | 5 |
| Pohotovostní hmotnost | 902 kg | 922 kg | 922 kg |
| Přední náprava | 1380 mm | 1380 mm | 1380 mm |
| Rozvor | 2400 mm | 2400 mm | 2400 mm |
| Šířka | 1610 mm | 1610 mm | 1610 mm |
| Světlá výška | 170 mm | 170 mm | 170 mm |
| Typ karosérie | Sedan | Sedan | Sedan |
| Užitečné zatížení | 323 kg | 353 kg | 363 kg |
| Výška | 1400 mm | 1400 mm | 1400 mm |
| Zadní náprava | 1350 mm | 1350 mm | 1350 mm |
| Zatížení bržděného přívěsu | 1975 kg | 2025 kg | 2035 kg |
| Zatížení přední/zadní nápravy | - | - | - |
| 1.0 MT 46k | 1.2 MT 52k | 1.2 MT 58k | |
| Motor | |||
| Maximální točivý moment | 74 Nm | 85 Nm | 90 Nm |
| Maximální výkon při otáčkách | do 4 800 ot/m | do 5 000 ot/m | do 5 200 ot/m |
| Mezichladič | - | - | - |
| Nejvyšší výkon při otáčkách | do 3 000 ot/m | do 3 000 ot/m | do 3 250 ot/m |
| Objem | 1046 cm3 | 1174 cm3 | 1174 cm3 |
| Obsahuje | - | - | - |
| Počet válců | 4 | 4 | 4 |
| Rozložení válců | Řadový | Řadový | Řadový |
| Typ motoru | Benzin | Benzin | Benzin |
| Typ vstřikování | Karburátor | Karburátor | Karburátor |
| Válec | 72 mm | 72 mm | 72 mm |
| Ventilů na válec | 2 | 2 | 2 |
| Vrtání válce | 68 mm | 72 mm | 72 mm |
| Výkon | 46k | 52k | 58k |
| 1.0 MT 46k | 1.2 MT 52k | 1.2 MT 58k | |
| Odpružení a brzdy | |||
| Přední brzdy | kotouč | kotouč | kotouč |
| Přední tlumič | Nezávislé, Víceprvková, Pružiny | Nezávislé, Víceprvková, Pružiny | Nezávislé, Víceprvková, Pružiny |
| Zadní brzdy | Bubnové | Bubnové | Bubnové |
| Zadní tlumič | Nezávislé, Víceprvková, Pružiny, Stabilizační tyč | Nezávislé, Víceprvková, Pružiny, Stabilizační tyč | Nezávislé, Víceprvková, Pružiny, Stabilizační tyč |
| 1.0 MT 46k | 1.2 MT 52k | 1.2 MT 58k | |
| Převodovka a řazení | |||
| Hnané nápravy | Zadní náhon | Zadní náhon | Zadní náhon |
| Počet rychlostních stupňů | 4 | 4 | 4 |
| Poloměr otáčení | 11 m | 11 m | 11 m |
| Typ převodovky | Manuální | Manuální | Manuální |