Renault 20
V roce 1975 přišel na trh automobil Renault 20. Byl to vůz střední třídy s motorem 2,4 litru a karoserií sedan. Oproti svým předchůdcům měl modernější vzhled, lepší jízdní vlastnosti a vyšší komfort. Bylo k dispozici několik motorizací a převodovek. Více osobních vozů bylo vybaveno automatickou převodovkou a klimatizací. Renault 20 byl vyráběn až do roku 1984.
Model 20 prošel 1x změnou: 1 řada (1975/1984)
1.6 AT 90k | 1.6 MT 90k | 1.6 MT 97k | 2.0 MT 103k | 2.0 D MT 64k | 2.2 AT 115k | 2.2 MT 115k | 2.0 TD MT 87k | |
Jízdní vlastnosti | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Emisní standarty | - | - | - | - | - | - | - | - |
Maximální dojezd | - | - | - | - | od 680 do 970 km | - | - | od 760 do 1 140 km |
Maximální rychlost | 160 km/h | 165 km/h | 165 km/h | 172 km/h | 146 km/h | 172 km/h | 178 km/h | 160 km/h |
Objem nádrže | 59 l | 59 l | 59 l | 67 l | 59 l | 59 l | 59 l | 67 l |
Palivo | 92 | 92 | 92 | 92 | diesel | 92 | 92 | diesel |
Spotřeba kombinovaná - 100 km | - | 9.3 l | 9.4 l | 9.4 l | 7.9 l | - | 9.7 l | 7.8 l |
Spotřeba na dálnici - 100 km | - | - | - | - | 6.1 l | - | - | 5.9 l |
Spotřeba ve městě - 100 km | - | - | - | - | 8.7 l | - | - | 8.8 l |
Zrychlení (0-100 km/h) | - | 13.5 s | 13 s | 12.8 s | 20.8 s | - | 11.6 s | 17 s |
1.6 AT 90k | 1.6 MT 90k | 1.6 MT 97k | 2.0 MT 103k | 2.0 D MT 64k | 2.2 AT 115k | 2.2 MT 115k | 2.0 TD MT 87k | |
Karosérie | ||||||||
Délka | 4520 mm | 4520 mm | 4520 mm | 4520 mm | 4520 mm | 4520 mm | 4520 mm | 4520 mm |
Maximální kapacita kufru | 1400 l | 1400 l | 1400 l | 1400 l | 1400 l | 1400 l | 1400 l | 1400 l |
Minimální kapacita kufru | 400 l | 400 l | 400 l | 400 l | 400 l | 400 l | 400 l | 400 l |
Nakládací výška | - | - | - | - | - | - | - | - |
Nákladový prostor (délka x šířka x výška) | - | - | - | - | - | - | - | - |
Nejvyšší přípustná hmotnost | 1695 kg | 1620 kg | 1620 kg | 1725 kg | 1650 kg | 1730 kg | 1720 kg | 1655 kg |
Objem nákladového prostoru | - | - | - | - | - | - | - | - |
Počet sedadel | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Pohotovostní hmotnost | 1250 kg | 1175 kg | 1185 kg | 1280 kg | 1250 kg | 1300 kg | 1290 kg | 1255 kg |
Přední náprava | 1450 mm | 1450 mm | 1450 mm | 1450 mm | 1450 mm | 1450 mm | 1450 mm | 1450 mm |
Rozvor | 2660 mm | 2660 mm | 2660 mm | 2660 mm | 2660 mm | 2660 mm | 2660 mm | 2660 mm |
Šířka | 1730 mm | 1730 mm | 1730 mm | 1730 mm | 1730 mm | 1730 mm | 1730 mm | 1730 mm |
Světlá výška | 190 mm | 190 mm | 190 mm | 190 mm | 190 mm | 190 mm | 190 mm | 190 mm |
Typ karosérie | Hatchback | Hatchback | Hatchback | Hatchback | Hatchback | Hatchback | Hatchback | Hatchback |
Užitečné zatížení | 445 kg | 445 kg | 435 kg | 445 kg | 400 kg | 430 kg | 430 kg | 400 kg |
Výška | 1440 mm | 1440 mm | 1440 mm | 1440 mm | 1440 mm | 1440 mm | 1440 mm | 1440 mm |
Zadní náprava | 1435 mm | 1435 mm | 1435 mm | 1435 mm | 1435 mm | 1435 mm | 1435 mm | 1458 mm |
Zatížení bržděného přívěsu | - | - | - | - | - | - | - | - |
Zatížení přední/zadní nápravy | - | - | - | - | - | - | - | - |
1.6 AT 90k | 1.6 MT 90k | 1.6 MT 97k | 2.0 MT 103k | 2.0 D MT 64k | 2.2 AT 115k | 2.2 MT 115k | 2.0 TD MT 87k | |
Motor | ||||||||
Maximální točivý moment | 134 Nm | 134 Nm | 133 Nm | 168 Nm | 127 Nm | 180 Nm | 180 Nm | 182 Nm |
Maximální výkon při otáčkách | do 5 750 ot/m | do 5 750 ot/m | do 5 750 ot/m | do 5 500 ot/m | do 4 500 ot/m | do 5 500 ot/m | do 5 500 ot/m | do 4 250 ot/m |
Mezichladič | - | - | - | - | - | - | - | Součástí |
Nejvyšší výkon při otáčkách | do 3 500 ot/m | do 3 500 ot/m | do 3 500 ot/m | do 3 200 ot/m | do 2 250 ot/m | do 3 000 ot/m | do 3 000 ot/m | do 2 000 ot/m |
Objem | 1647 cm3 | 1647 cm3 | 1647 cm3 | 1995 cm3 | 2068 cm3 | 2165 cm3 | 2165 cm3 | 2068 cm3 |
Obsahuje | - | - | - | - | - | - | - | Turbo |
Počet válců | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Rozložení válců | Řadový | Řadový | Řadový | Řadový | Řadový | Řadový | Řadový | Řadový |
Typ motoru | Benzin | Benzin | Benzin | Benzin | Diesel | Benzin | Benzin | Diesel |
Typ vstřikování | Karburátor | Karburátor | Karburátor | Karburátor | Injecdor | Karburátor | Karburátor | Vícebodové vstřikování |
Válec | 79 mm | 79 mm | 79 mm | 82 mm | 89 mm | 89 mm | 89 mm | 89 mm |
Ventilů na válec | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
Vrtání válce | 84 mm | 84 mm | 84 mm | 88 mm | 86 mm | 88 mm | 88 mm | 86 mm |
Výkon | 90k | 90k | 97k | 103k | 64k | 115k | 115k | 87k |
1.6 AT 90k | 1.6 MT 90k | 1.6 MT 97k | 2.0 MT 103k | 2.0 D MT 64k | 2.2 AT 115k | 2.2 MT 115k | 2.0 TD MT 87k | |
Odpružení a brzdy | ||||||||
Přední brzdy | kotouč | kotouč | kotouč | Chlazené kotouč | Chlazené kotouč | Chlazené kotouč | Chlazené kotouč | Chlazené kotouč |
Přední tlumič | Nezávislé, Zdvojené Kosti, Pružiny | Nezávislé, Zdvojené Kosti, Pružiny | Nezávislé, Zdvojené Kosti, Pružiny | Nezávislé, Zdvojené Kosti, Pružiny | Nezávislé, Zdvojené Kosti, Pružiny | Nezávislé, Zdvojené Kosti, Pružiny | Nezávislé, Zdvojené Kosti, Pružiny | Nezávislé, Zdvojené Kosti, Pružiny |
Zadní brzdy | Bubnové | Bubnové | Bubnové | Bubnové | Bubnové | Bubnové | Bubnové | Bubnové |
Zadní tlumič | Nezávislé, Zdvojené Kosti, Pružiny | Nezávislé, Zdvojené Kosti, Pružiny | Nezávislé, Zdvojené Kosti, Pružiny | Nezávislé, Zdvojené Kosti, Pružiny | Nezávislé, Zdvojené Kosti, Pružiny | Nezávislé, Zdvojené Kosti, Pružiny | Nezávislé, Zdvojené Kosti, Pružiny | Nezávislé, Zdvojené Kosti, Pružiny |
1.6 AT 90k | 1.6 MT 90k | 1.6 MT 97k | 2.0 MT 103k | 2.0 D MT 64k | 2.2 AT 115k | 2.2 MT 115k | 2.0 TD MT 87k | |
Převodovka a řazení | ||||||||
Hnané nápravy | Přední náhon | Přední náhon | Přední náhon | Přední náhon | Přední náhon | Přední náhon | Přední náhon | Přední náhon |
Počet rychlostních stupňů | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 |
Poloměr otáčení | 10.4 m | 10.4 m | 10.4 m | 10.4 m | 10.4 m | 10.4 m | 10.4 m | 10.9 m |
Typ převodovky | Automat | Manuální | Manuální | Manuální | Manuální | Automat | Manuální | Manuální |