Renault 12
Renault 12 je legendární francouzský automobil, který se vyráběl v letech 1969 až 1980. Byl to první moderní rodinný sedan s předním motorem a poháněl ho atmosférický čtyřválec o objemu 1,3 litru. Měl karosérii s jednoduchými liniemi a dostatečnou kapacitu pro pět lidí. I po letech si získal zákazníky svou spolehlivostí a nízkou cenou. Dnes se stále nachází ve většině zemí a je oblíbenou volbou pro sběratele a fanoušky historických vozidel.
Model 12 prošel 2x změnou: 1 řada [facelift] (1975/1980), 1 řada (1969/1975)
| 1.3 MT 54k | 1.3 MT 61k | 1.3 AT 60k | 1.6 MT 113k | |
| Jízdní vlastnosti | ||||
|---|---|---|---|---|
| Emisní standarty | - | - | - | - |
| Maximální dojezd | - | - | - | - |
| Maximální rychlost | 140 km/h | 154 km/h | - | 185 km/h |
| Objem nádrže | 50 l | 50 l | 50 l | 89 l |
| Palivo | 92 | 92 | 92 | 92 |
| Spotřeba kombinovaná - 100 km | 8.5 l | 8.5 l | - | 9.3 l |
| Spotřeba na dálnici - 100 km | - | - | - | - |
| Spotřeba ve městě - 100 km | - | - | - | - |
| Zrychlení (0-100 km/h) | 19 s | 12.9 s | - | 8.8 s |
| 1.3 MT 54k | 1.3 MT 61k | 1.3 AT 60k | 1.6 MT 113k | |
| Karosérie | ||||
| Délka | 4407 mm | 4343 mm | 4343 mm | 4300 mm |
| Maximální kapacita kufru | - | - | - | - |
| Minimální kapacita kufru | - | - | - | - |
| Nakládací výška | - | - | - | - |
| Nákladový prostor (délka x šířka x výška) | - | - | - | - |
| Nejvyšší přípustná hmotnost | - | - | - | - |
| Objem nákladového prostoru | - | - | - | - |
| Počet sedadel | 5 | 5 | 5 | 5 |
| Pohotovostní hmotnost | 950 kg | 910 kg | 935 kg | 980 kg |
| Přední náprava | 1313 mm | 1313 mm | 1313 mm | 1341 mm |
| Rozvor | 2438 mm | 2438 mm | 2438 mm | 2438 mm |
| Šířka | 1638 mm | 1638 mm | 1638 mm | 1613 mm |
| Světlá výška | - | - | - | - |
| Typ karosérie | Kombi | Sedan | Sedan | Sedan |
| Užitečné zatížení | - | - | - | - |
| Výška | 1435 mm | 1435 mm | 1435 mm | 1397 mm |
| Zadní náprava | 1313 mm | 1313 mm | 1313 mm | 1293 mm |
| Zatížení bržděného přívěsu | - | - | - | - |
| Zatížení přední/zadní nápravy | - | - | - | - |
| 1.3 MT 54k | 1.3 MT 61k | 1.3 AT 60k | 1.6 MT 113k | |
| Motor | ||||
| Maximální točivý moment | 94 Nm | 96 Nm | 91 Nm | 140 Nm |
| Maximální výkon při otáčkách | od 5 250 ot/m | od 5 500 ot/m | od 5 500 ot/m | od 6 250 ot/m |
| Mezichladič | - | - | - | - |
| Nejvyšší výkon při otáčkách | do 3 000 ot/m | do 3 000 ot/m | do 3 500 ot/m | do 4 500 ot/m |
| Objem | 1289 cm3 | 1289 cm3 | 1289 cm3 | 1565 cm3 |
| Obsahuje | - | - | - | - |
| Počet válců | 4 | 4 | 4 | 4 |
| Rozložení válců | Řadový | Řadový | Řadový | Řadový |
| Typ motoru | Benzin | Benzin | Benzin | Benzin |
| Typ vstřikování | Karburátor | Karburátor | Karburátor | Karburátor |
| Válec | 77 mm | 77 mm | 77 mm | 84 mm |
| Ventilů na válec | 2 | 2 | 2 | 2 |
| Vrtání válce | 73 mm | 73 mm | 73 mm | 77 mm |
| Výkon | 54k | 61k | 60k | 113k |
| 1.3 MT 54k | 1.3 MT 61k | 1.3 AT 60k | 1.6 MT 113k | |
| Odpružení a brzdy | ||||
| Přední brzdy | kotouč | kotouč | kotouč | Chlazené kotouč |
| Přední tlumič | Nezávislé, Zdvojené Kosti, Pružiny, Stabilizační tyč | Nezávislé, Zdvojené Kosti, Pružiny, Stabilizační tyč | Nezávislé, Zdvojené Kosti, Pružiny, Stabilizační tyč | Nezávislé, Zdvojené Kosti, Pružiny |
| Zadní brzdy | Bubnové | Bubnové | Bubnové | kotouč |
| Zadní tlumič | Tilting Pákové | Tilting Pákové | Tilting Pákové | Solid axle, A-shaped Pákové, Tlumiče, Helical Pružiny |
| 1.3 MT 54k | 1.3 MT 61k | 1.3 AT 60k | 1.6 MT 113k | |
| Převodovka a řazení | ||||
| Hnané nápravy | Přední náhon | Přední náhon | Přední náhon | Přední náhon |
| Počet rychlostních stupňů | 4 | 4 | 3 | 5 |
| Poloměr otáčení | - | - | - | - |
| Typ převodovky | Manuální | Manuální | Automat | Manuální |