Oldsmobile 88
Oldsmobile 88 je americký automobil, který byl vyráběn General Motors mezi roky 1949 a 1999. Byl to velký luxusní sedan s pohonem zadních kol, který se vyznačoval velkou silou a moderním vzhledem. Auto mělo velké, nízkoprofilové světlomety, výraznou kapotu a robustní postavu. Byl dostupný s různými typy motorů, mezi nimiž byl nejběžnější V8. Oldsmobile 88 se stalo populárním mezi spotřebiteli a stalo se jedním z nejprodávanějších amerických automobilů.
Model 88 prošel 1x změnou: 10 řada (1991/1999)
| 3.8 AT 172k | 3.8 AT 208k | 3.8 Supercharger AT 243k | |
| Jízdní vlastnosti | |||
|---|---|---|---|
| Emisní standarty | - | - | - |
| Maximální dojezd | - | od 570 do 850 km | od 520 do 850 km |
| Maximální rychlost | 195 km/h | 200 km/h | 200 km/h |
| Objem nádrže | 68 l | 68 l | 68 l |
| Palivo | 92 | 92 | 92 |
| Spotřeba kombinovaná - 100 km | - | - | - |
| Spotřeba na dálnici - 100 km | - | 8 l | 8 l |
| Spotřeba ve městě - 100 km | - | 12 l | 13 l |
| Zrychlení (0-100 km/h) | - | - | - |
| 3.8 AT 172k | 3.8 AT 208k | 3.8 Supercharger AT 243k | |
| Karosérie | |||
| Délka | 5090 mm | 5090 mm | 5090 mm |
| Maximální kapacita kufru | 500 l | 510 l | 510 l |
| Minimální kapacita kufru | 500 l | 510 l | 510 l |
| Nakládací výška | - | - | - |
| Nákladový prostor (délka x šířka x výška) | - | - | - |
| Nejvyšší přípustná hmotnost | - | - | - |
| Objem nákladového prostoru | - | - | - |
| Počet sedadel | 5 | 5 | 5 |
| Pohotovostní hmotnost | 1580 kg | 1570 kg | 1590 kg |
| Přední náprava | 1535 mm | 1535 mm | 1535 mm |
| Rozvor | 2815 mm | 2815 mm | 2815 mm |
| Šířka | 1880 mm | 1880 mm | 1880 mm |
| Světlá výška | 140 mm | 140 mm | 140 mm |
| Typ karosérie | Sedan | Sedan | Sedan |
| Užitečné zatížení | - | - | - |
| Výška | 1415 mm | 1410 mm | 1410 mm |
| Zadní náprava | 1535 mm | 1535 mm | 1535 mm |
| Zatížení bržděného přívěsu | - | - | - |
| Zatížení přední/zadní nápravy | - | - | - |
| 3.8 AT 172k | 3.8 AT 208k | 3.8 Supercharger AT 243k | |
| Motor | |||
| Maximální točivý moment | 298 Nm | 312 Nm | 380 Nm |
| Maximální výkon při otáčkách | od 4 800 ot/m | do 5 200 ot/m | do 5 200 ot/m |
| Mezichladič | - | - | - |
| Nejvyšší výkon při otáčkách | do 2 000 ot/m | do 4 000 ot/m | do 3 600 ot/m |
| Objem | 3791 cm3 | 3791 cm3 | 3791 cm3 |
| Obsahuje | - | - | compressor |
| Počet válců | 6 | 6 | 6 |
| Rozložení válců | do V | do V | do V |
| Typ motoru | Benzin | Benzin | Benzin |
| Typ vstřikování | Injecdor | Injecdor | Karburátor |
| Válec | 86 mm | 86 mm | 86 mm |
| Ventilů na válec | 2 | 2 | 2 |
| Vrtání válce | 96 mm | 96 mm | 96 mm |
| Výkon | 172k | 208k | 243k |
| 3.8 AT 172k | 3.8 AT 208k | 3.8 Supercharger AT 243k | |
| Odpružení a brzdy | |||
| Přední brzdy | Chlazené kotouč | Chlazené kotouč | Chlazené kotouč |
| Přední tlumič | Helical Pružiny | Helical Pružiny | Helical Pružiny |
| Zadní brzdy | Bubnové | Bubnové | Bubnové |
| Zadní tlumič | Helical Pružiny | Helical Pružiny | Helical Pružiny |
| 3.8 AT 172k | 3.8 AT 208k | 3.8 Supercharger AT 243k | |
| Převodovka a řazení | |||
| Hnané nápravy | Přední náhon | Přední náhon | Přední náhon |
| Počet rychlostních stupňů | 4 | 4 | 4 |
| Poloměr otáčení | - | - | - |
| Typ převodovky | Automat | Automat | Automat |