Lincoln Continental Mark Series
Lincoln Continental Mark Series je luxusní osobní automobil vyráběný v letech 1956 až 1998, který je nyní označován jako klasický americký luxusní automobil. Model byl vyroben ve dvou generacích a nejvýznamnějším designovým prvkem byl zadní kryt motoru. Jeho motor byl standardně osmiválcový, který mohl být kombinován s manuální převodovkou nebo automatickou převodovkou. Interiér byl bohatě vybavený, včetně kůže, dřevěných příček a dalších prvků. Řízení bylo snadné a auto mělo nízký profil na silnici. To bylo jedním z nejznámějších amerických luxusních automobilů.
Model Continental Mark Series prošel 1x změnou: 8 řada (1993/2000)
| 4.6 AT 284k | 4.6 AT 280k | 4.6 AT 290k | 5.4 AT 232k | |
| Jízdní vlastnosti | ||||
|---|---|---|---|---|
| Emisní standarty | - | - | - | - |
| Maximální dojezd | - | - | - | od 520 do 760 km |
| Maximální rychlost | 220 km/h | - | - | 200 km/h |
| Objem nádrže | 68 l | 68 l | 68 l | 68 l |
| Palivo | 80 | 95 | 95 | 95 |
| Spotřeba kombinovaná - 100 km | - | 11 l | 11 l | - |
| Spotřeba na dálnici - 100 km | - | - | - | 9 l |
| Spotřeba ve městě - 100 km | - | - | - | 13 l |
| Zrychlení (0-100 km/h) | - | - | - | 7 s |
| 4.6 AT 284k | 4.6 AT 280k | 4.6 AT 290k | 5.4 AT 232k | |
| Karosérie | ||||
| Délka | 5255 mm | 5265 mm | 5265 mm | 5265 mm |
| Maximální kapacita kufru | - | 264 l | 264 l | 410 l |
| Minimální kapacita kufru | - | 264 l | 264 l | 410 l |
| Nakládací výška | - | - | - | - |
| Nákladový prostor (délka x šířka x výška) | - | - | - | - |
| Nejvyšší přípustná hmotnost | - | - | - | 2175 kg |
| Objem nákladového prostoru | - | - | - | - |
| Počet sedadel | 5 | 5 | 5 | 5 |
| Pohotovostní hmotnost | 1400 kg | 1715 kg | 1715 kg | 1730 kg |
| Přední náprava | 1550 mm | 1565 mm | 1565 mm | 1560 mm |
| Rozvor | 2870 mm | 2870 mm | 2870 mm | 2870 mm |
| Šířka | 1895 mm | 1900 mm | 1900 mm | 1900 mm |
| Světlá výška | 160 mm | 160 mm | 160 mm | 160 mm |
| Typ karosérie | Kupé | Kupé | Kupé | Kupé |
| Užitečné zatížení | - | - | - | - |
| Výška | 1360 mm | 1361 mm | 1361 mm | 1360 mm |
| Zadní náprava | 1530 mm | 1529 mm | 1529 mm | 1530 mm |
| Zatížení bržděného přívěsu | - | - | - | - |
| Zatížení přední/zadní nápravy | - | - | - | - |
| 4.6 AT 284k | 4.6 AT 280k | 4.6 AT 290k | 5.4 AT 232k | |
| Motor | ||||
| Maximální točivý moment | 386 Nm | 387 Nm | 400 Nm | 447 Nm |
| Maximální výkon při otáčkách | od 5 500 ot/m | od 5 500 ot/m | od 5 750 ot/m | od 4 250 ot/m |
| Mezichladič | - | - | - | - |
| Nejvyšší výkon při otáčkách | do 4 500 ot/m | do 4 500 ot/m | do 4 500 ot/m | do 3 000 ot/m |
| Objem | 4601 cm3 | 4601 cm3 | 4601 cm3 | 5398 cm3 |
| Obsahuje | - | - | - | - |
| Počet válců | 8 | 8 | 8 | 8 |
| Rozložení válců | do V | do V | do V | do V |
| Typ motoru | Benzin | Benzin | Benzin | Benzin |
| Typ vstřikování | Injecdor | Injecdor | Injecdor | Injecdor |
| Válec | 90 mm | 90 mm | 90 mm | 105 mm |
| Ventilů na válec | 4 | 4 | 4 | 2 |
| Vrtání válce | 90 mm | 90 mm | 90 mm | 90 mm |
| Výkon | 284k | 280k | 290k | 232k |
| 4.6 AT 284k | 4.6 AT 280k | 4.6 AT 290k | 5.4 AT 232k | |
| Odpružení a brzdy | ||||
| Přední brzdy | Chlazené kotouč | Chlazené kotouč | Chlazené kotouč | Chlazené kotouč |
| Přední tlumič | Zdvojené Kosti | Zdvojené Kosti | Zdvojené Kosti | Zdvojené Kosti |
| Zadní brzdy | Chlazené kotouč | kotouč | kotouč | kotouč |
| Zadní tlumič | Zdvojené Kosti | Zdvojené Kosti | Zdvojené Kosti | Zdvojené Kosti |
| 4.6 AT 284k | 4.6 AT 280k | 4.6 AT 290k | 5.4 AT 232k | |
| Převodovka a řazení | ||||
| Hnané nápravy | Zadní náhon | Zadní náhon | Zadní náhon | Zadní náhon |
| Počet rychlostních stupňů | 4 | 4 | 4 | 4 |
| Poloměr otáčení | - | - | - | - |
| Typ převodovky | Automat | Automat | Automat | Automat |