Ford GT40

Ford GT40

Automobil Ford GT40 byl vyvinut ve spolupráci s firmou Lola Cars a vyroben mezi lety 1964 a 1969. Jeho cílem bylo porazit konkurenční Ferrari na 24 hodinovém závodě v Le Mans. Výsledkem bylo vítězství v roce 1966, když se všech 10 nejrychlejších míst v závodě ujaly Fordy GT40. Tento sportovní vůz je poháněn V8 motorem o objemu 4,7 litru a vyrábí se ve výkonech až 550 koní. Jeho design je založen na aerodynamickém profilu, takže vypadá moderně i po letech.

Model GT40 prošel 1x změnou: Mk III (1967/1968)

 4.7 MT 310k
Jízdní vlastnosti
Emisní standarty-
Maximální dojezd-
Maximální rychlost246 km/h
Objem nádrže-
Palivo92
Spotřeba kombinovaná - 100 km16.7 l
Spotřeba na dálnici - 100 km11.8 l
Spotřeba ve městě - 100 km19.7 l
Zrychlení (0-100 km/h)5.7 s
 4.7 MT 310k
Karosérie
Délka4293 mm
Maximální kapacita kufru-
Minimální kapacita kufru-
Nakládací výška-
Nákladový prostor (délka x šířka x výška)-
Nejvyšší přípustná hmotnost1200 kg
Objem nákladového prostoru-
Počet sedadel2
Pohotovostní hmotnost998 kg
Přední náprava1353 mm
Rozvor2413 mm
Šířka1778 mm
Světlá výška-
Typ karosérieKupé
Užitečné zatížení202 kg
Výška1041 mm
Zadní náprava1353 mm
Zatížení bržděného přívěsu-
Zatížení přední/zadní nápravy-
 4.7 MT 310k
Motor
Maximální točivý moment446 Nm
Maximální výkon při otáčkáchdo 6 000 ot/m
Mezichladič-
Nejvyšší výkon při otáčkáchdo 4 200 ot/m
Objem4727 cm3
Obsahuje-
Počet válců8
Rozložení válcůdo V
Typ motoruBenzin
Typ vstřikováníKarburátor
Válec72.89 mm
Ventilů na válec2
Vrtání válce101.6 mm
Výkon310k
 4.7 MT 310k
Odpružení a brzdy
Přední brzdyChlazené kotouč
Přední tlumičZdvojené Kosti, Tlumiče, Helical Pružiny, Stabilizační tyč
Zadní brzdyChlazené kotouč
Zadní tlumičVlečná ramena, Tlumiče, Stabilizační tyč
 4.7 MT 310k
Převodovka a řazení
Hnané nápravyZadní náhon
Počet rychlostních stupňů5
Poloměr otáčení-
Typ převodovkyManuální