Ford GT
40 Ford GT40 je legendární dvoumístný automobil, postavený v letech 1964-1969. Tento sportovní vůz vyvinutý pro účast na závodech 24 hodin Le Mans byl inovativní svou konstrukcí, motorizací a aerodynamickým designem. Automobil měl vysoké výkonnostní parametry a získal závodním jezdcům několik vítězství v prestižních závodech. Ford GT40 je dodnes ikonou sportovního automobilismu.
Model GT prošel 2x změnou: 2 řada (2017/2019), 1 řada (2004/2006)
| 5.4 T MT 558k | 5.4 T MT EU-spec 549k | 3.5 AMT 656k | |
| Jízdní vlastnosti | |||
|---|---|---|---|
| Emisní standarty | - | - | - |
| Maximální dojezd | od 360 do 590 km | - | od 270 do 450 km |
| Maximální rychlost | 330 km/h | 330 km/h | 348 km/h |
| Objem nádrže | 66 l | 66 l | 58 l |
| Palivo | 92 | 92 | 98 |
| Spotřeba kombinovaná - 100 km | 14.7 l | - | 16.8 l |
| Spotřeba na dálnici - 100 km | 11.2 l | - | 13 l |
| Spotřeba ve městě - 100 km | 18.1 l | - | 21.3 l |
| Zrychlení (0-100 km/h) | 3.6 s | 3.8 s | 2.9 s |
| 5.4 T MT 558k | 5.4 T MT EU-spec 549k | 3.5 AMT 656k | |
| Karosérie | |||
| Délka | 4643 mm | 4643 mm | 4763 mm |
| Maximální kapacita kufru | 45 l | 45 l | 11 l |
| Minimální kapacita kufru | 45 l | 45 l | 11 l |
| Nakládací výška | - | - | - |
| Nákladový prostor (délka x šířka x výška) | - | - | - |
| Nejvyšší přípustná hmotnost | - | 1769 kg | - |
| Objem nákladového prostoru | - | - | - |
| Počet sedadel | 2 | 2 | 2 |
| Pohotovostní hmotnost | 1520 kg | 1580 kg | 1385 kg |
| Přední náprava | 1610 mm | 1600 mm | 1694 mm |
| Rozvor | 2710 mm | 2710 mm | 2710 mm |
| Šířka | 1953 mm | 1953 mm | 2113 mm |
| Světlá výška | - | - | 119 mm |
| Typ karosérie | Kupé | Kupé | Kupé |
| Užitečné zatížení | - | 189 kg | - |
| Výška | 1125 mm | 1125 mm | 1110 mm |
| Zadní náprava | 1618 mm | 1618 mm | 1661 mm |
| Zatížení bržděného přívěsu | - | - | - |
| Zatížení přední/zadní nápravy | - | - | - |
| 5.4 T MT 558k | 5.4 T MT EU-spec 549k | 3.5 AMT 656k | |
| Motor | |||
| Maximální točivý moment | 678 Nm | 774 Nm | 550 Nm |
| Maximální výkon při otáčkách | do 6 500 ot/m | do 6 500 ot/m | do 6 250 ot/m |
| Mezichladič | - | - | Součástí |
| Nejvyšší výkon při otáčkách | do 3 750 ot/m | do 4 500 ot/m | do 5 900 ot/m |
| Objem | 5408 cm3 | 5408 cm3 | 3497 cm3 |
| Obsahuje | compressor | compressor | Biturbo |
| Počet válců | 8 | 8 | 6 |
| Rozložení válců | do V | do V | do V |
| Typ motoru | Benzin | Benzin | Benzin |
| Typ vstřikování | Vícebodové vstřikování | Vícebodové vstřikování | Vícebodové vstřikování |
| Válec | 105.8 mm | 105.8 mm | 86.7 mm |
| Ventilů na válec | 4 | 4 | 4 |
| Vrtání válce | 90.2 mm | 90.2 mm | 92.51 mm |
| Výkon | 558k | 549k | 656k |
| 5.4 T MT 558k | 5.4 T MT EU-spec 549k | 3.5 AMT 656k | |
| Odpružení a brzdy | |||
| Přední brzdy | Chlazené kotouč | Chlazené kotouč | Chlazené kotouč, vrtané |
| Přední tlumič | Kosti | Kosti | Zdvojené Kosti, Pružiny, Stabilizační tyč |
| Zadní brzdy | Chlazené kotouč | Chlazené kotouč | Chlazené kotouč, vrtané |
| Zadní tlumič | Kosti | Kosti | Zdvojené Kosti, Pružiny, Stabilizační tyč |
| 5.4 T MT 558k | 5.4 T MT EU-spec 549k | 3.5 AMT 656k | |
| Převodovka a řazení | |||
| Hnané nápravy | Zadní náhon | Zadní náhon | Zadní náhon |
| Počet rychlostních stupňů | 6 | 6 | 7 |
| Poloměr otáčení | 12.2 m | 12.2 m | 12.2 m |
| Typ převodovky | Manuální | Manuální | Elektronická |