Ferrari F40
Ferrari F40 je vysoce výkonné sportovní auto, které bylo vyvinuto automobilkou Ferrari v roce 1987. Jeho srdcem je dvanáctiválcový motor o výkonu 478 koní. Auto má karbonovou karoserii, která je třikrát tužší než karoserie klasických aut. Má také odpružení s nastavitelnými tlumiči, které umožňuje vyvážit auto pro rychlé jízdy po okruhu. Jeho vysoká cena a výkonnost ho činí vyhledávaným mezi sběrateli a milovníky sportovních aut.
Model F40 prošel 1x změnou: 1 řada (1987/1992)
| 2.9 MT 478k | |
| Jízdní vlastnosti | |
|---|---|
| Emisní standarty | - |
| Maximální dojezd | od 650 do 1 400 km |
| Maximální rychlost | 324 km/h |
| Objem nádrže | 120 l |
| Palivo | 95 |
| Spotřeba kombinovaná - 100 km | 10.3 l |
| Spotřeba na dálnici - 100 km | 8.6 l |
| Spotřeba ve městě - 100 km | 18.4 l |
| Zrychlení (0-100 km/h) | 4.1 s |
| 2.9 MT 478k | |
| Karosérie | |
| Délka | 4330 mm |
| Maximální kapacita kufru | - |
| Minimální kapacita kufru | - |
| Nakládací výška | - |
| Nákladový prostor (délka x šířka x výška) | - |
| Nejvyšší přípustná hmotnost | 1400 kg |
| Objem nákladového prostoru | - |
| Počet sedadel | 2 |
| Pohotovostní hmotnost | 1235 kg |
| Přední náprava | 1595 mm |
| Rozvor | 2450 mm |
| Šířka | 1980 mm |
| Světlá výška | - |
| Typ karosérie | Kupé |
| Užitečné zatížení | - |
| Výška | 1130 mm |
| Zadní náprava | 1610 mm |
| Zatížení bržděného přívěsu | - |
| Zatížení přední/zadní nápravy | - |
| 2.9 MT 478k | |
| Motor | |
| Maximální točivý moment | 577 Nm |
| Maximální výkon při otáčkách | od 7 000 ot/m |
| Mezichladič | - |
| Nejvyšší výkon při otáčkách | do 4 000 ot/m |
| Objem | 2936 cm3 |
| Obsahuje | Turbo |
| Počet válců | 8 |
| Rozložení válců | do V |
| Typ motoru | Benzin |
| Typ vstřikování | Vícebodové vstřikování |
| Válec | 69 mm |
| Ventilů na válec | 4 |
| Vrtání válce | 82 mm |
| Výkon | 478k |
| 2.9 MT 478k | |
| Odpružení a brzdy | |
| Přední brzdy | Chlazené kotouč |
| Přední tlumič | Nezávislé, Zdvojené Kosti, Stabilizační tyč |
| Zadní brzdy | Chlazené kotouč |
| Zadní tlumič | Nezávislé, Zdvojené Kosti, Stabilizační tyč |
| 2.9 MT 478k | |
| Převodovka a řazení | |
| Hnané nápravy | Zadní náhon |
| Počet rychlostních stupňů | 5 |
| Poloměr otáčení | 11.6 m |
| Typ převodovky | Manuální |