Audi S8
Audi S8 je luxusní vysokovýkonný automobil, který se vyznačuje vysokou úrovní výbavy a technologií. Jeho výkonný motor 4,0 TFSI s výkonem 441 kW/600 koní je spojen s 8-stupňovou převodovkou a pohonem všech kol Quattro. Interiér je vybaven nejmodernějšími technologiemi, jako je klimatizační systém s čtyřmi zónami, 12,3palcový digitální přístrojový štít Audi Virtual Cockpit a mnoho dalších. Exteriér je zdoben akcenty z nerezové oceli a 20palcovými koly. Audi S8 je luxusním vozem, který vám poskytne výkon a pohodlí.
Model S8 prošel 6x změnou: D4 [facelift] (2013/2018), D4 (2012/2013), D3 [facelift] (2005/2011), D3 (2005/2008), D2 [facelift] (1999/2002), D2 (1996/1999)
4.0 TFSI Quattro Tiptronic 520k | 4.0 TFSI tiptronic quattro 520k | 5.2 V10 FSI quattro AT 450k | 4.2 quattro AT 340k | 5.2 FSI quattro AT 450k | 4.2 V8 quattro AT 360k | 4.2 V8 quattro MT 360k | 4.0 TFSI tiptronic plus quattro 605k | 4.2 quattro MT 340k | |
Jízdní vlastnosti | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Emisní standarty | EURO VI | EURO V | - | - | EURO IV | - | - | EURO VI | - |
Maximální dojezd | od 600 do 1 120 km | - | od 460 do 930 km | - | od 470 do 1 000 km | - | od 430 do 930 km | od 600 do 1 040 km | od 430 do 860 km |
Maximální rychlost | 250 km/h | 250 km/h | 250 km/h | 250 km/h | 250 km/h | 250 km/h | 250 km/h | 305 km/h | 250 km/h |
Objem nádrže | 82 l | 72 l | 90 l | 90 l | 90 l | 90 l | 90 l | 82 l | 90 l |
Palivo | 98 | 98 | 95 | 95 | 98 | 95 | 95 | 98 | 95 |
Spotřeba kombinovaná - 100 km | 9.6 l | 10.2 l | 13.4 l | 15 l | 13 l | 14 l | 13.7 l | 10 l | 14.3 l |
Spotřeba na dálnici - 100 km | 7.3 l | - | 9.7 l | - | 9 l | - | 9.7 l | 7.9 l | 10.5 l |
Spotřeba ve městě - 100 km | 13.6 l | - | 19.7 l | - | 19 l | - | 20.8 l | 13.7 l | 20.8 l |
Zrychlení (0-100 km/h) | 4.1 s | 4.2 s | 5 s | 6 s | 5 s | 6 s | 5 s | 3.8 s | 5 s |
4.0 TFSI Quattro Tiptronic 520k | 4.0 TFSI tiptronic quattro 520k | 5.2 V10 FSI quattro AT 450k | 4.2 quattro AT 340k | 5.2 FSI quattro AT 450k | 4.2 V8 quattro AT 360k | 4.2 V8 quattro MT 360k | 4.0 TFSI tiptronic plus quattro 605k | 4.2 quattro MT 340k | |
Karosérie | |||||||||
Délka | 5147 mm | 5146 mm | 5062 mm | 5034 mm | 5062 mm | 5034 mm | 5034 mm | 5147 mm | 5034 mm |
Maximální kapacita kufru | 520 l | - | 500 l | 525 l | 500 l | 525 l | 525 l | 520 l | 525 l |
Minimální kapacita kufru | 520 l | - | 500 l | 525 l | 500 l | 525 l | 525 l | 520 l | 525 l |
Nakládací výška | 687 mm | 687 mm | - | - | - | - | - | - | - |
Nákladový prostor (délka x šířka x výška) | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Nejvyšší přípustná hmotnost | 2590 kg | 2650 kg | 2540 kg | 2350 kg | 2540 kg | 2350 kg | 2330 kg | 2590 kg | 2330 kg |
Objem nákladového prostoru | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Počet sedadel | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Pohotovostní hmotnost | 2065 kg | 2050 kg | 1940 kg | 1750 kg | 1940 kg | 1750 kg | 1730 kg | 1945 kg | 1730 kg |
Přední náprava | 1632 mm | 1632 mm | 1629 mm | 1587 mm | 1620 mm | 1591 mm | 1591 mm | 1632 mm | 1587 mm |
Rozvor | 2994 mm | 2994 mm | 2944 mm | 2880 mm | 2944 mm | 2880 mm | 2880 mm | 2994 mm | 2880 mm |
Šířka | 1949 mm | 1949 mm | 1894 mm | 1880 mm | 1897 mm | 1880 mm | 1880 mm | 1949 mm | 1880 mm |
Světlá výška | - | - | - | 120 mm | - | 120 mm | 120 mm | - | 120 mm |
Typ karosérie | Sedan | Sedan | Sedan | Sedan | Sedan | Sedan | Sedan | Sedan | Sedan |
Užitečné zatížení | 525 kg | 600 kg | - | - | - | - | - | - | - |
Výška | 1458 mm | 1458 mm | 1444 mm | 1420 mm | 1424 mm | 1418 mm | 1418 mm | 1458 mm | 1420 mm |
Zadní náprava | 1623 mm | 1623 mm | 1615 mm | 1580 mm | 1607 mm | 1580 mm | 1580 mm | 1623 mm | 1580 mm |
Zatížení bržděného přívěsu | 4890 kg | 4950 kg | - | - | - | - | - | - | - |
Zatížení přední/zadní nápravy | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
4.0 TFSI Quattro Tiptronic 520k | 4.0 TFSI tiptronic quattro 520k | 5.2 V10 FSI quattro AT 450k | 4.2 quattro AT 340k | 5.2 FSI quattro AT 450k | 4.2 V8 quattro AT 360k | 4.2 V8 quattro MT 360k | 4.0 TFSI tiptronic plus quattro 605k | 4.2 quattro MT 340k | |
Motor | |||||||||
Maximální točivý moment | 650 Nm | 650 Nm | 540 Nm | 410 Nm | 540 Nm | 430 Nm | 430 Nm | 700 Nm | 410 Nm |
Maximální výkon při otáčkách | do 5 800 ot/m | do 6 000 ot/m | od 7 000 ot/m | od 6 600 ot/m | od 7 000 ot/m | od 7 000 ot/m | od 7 000 ot/m | od 6 100 do 6 800 ot/m | od 6 600 ot/m |
Mezichladič | Součástí | Součástí | - | - | - | - | - | Součástí | - |
Nejvyšší výkon při otáčkách | od 1 700 do 5 500 ot/m | od 1 700 do 5 500 ot/m | do 3 500 ot/m | do 3 500 ot/m | do 3 500 ot/m | do 3 400 ot/m | do 3 400 ot/m | od 1 750 do 6 000 ot/m | do 3 500 ot/m |
Objem | 3993 cm3 | 3993 cm3 | 5204 cm3 | 4172 cm3 | 5204 cm3 | 4172 cm3 | 4172 cm3 | 3993 cm3 | 4172 cm3 |
Obsahuje | Turbo | Biturbo | - | - | compressor | - | - | Turbo | - |
Počet válců | 8 | 8 | 10 | 8 | 10 | 8 | 8 | 8 | 8 |
Rozložení válců | do V | do V | do V | do V | do V | do V | do V | do V | do V |
Typ motoru | Benzin | Benzin | Benzin | Benzin | Benzin | Benzin | Benzin | Benzin | Benzin |
Typ vstřikování | přímé vstřikování | přímé vstřikování | přímé vstřikování | Vícebodové vstřikování | přímé vstřikování | Vícebodové vstřikování | Vícebodové vstřikování | přímé vstřikování | Vícebodové vstřikování |
Válec | - | - | - | 93 mm | 92 mm | - | - | - | 93 mm |
Ventilů na válec | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 |
Vrtání válce | - | - | - | 84 mm | 84 mm | - | - | - | 84 mm |
Výkon | 520k | 520k | 450k | 340k | 450k | 360k | 360k | 605k | 340k |
4.0 TFSI Quattro Tiptronic 520k | 4.0 TFSI tiptronic quattro 520k | 5.2 V10 FSI quattro AT 450k | 4.2 quattro AT 340k | 5.2 FSI quattro AT 450k | 4.2 V8 quattro AT 360k | 4.2 V8 quattro MT 360k | 4.0 TFSI tiptronic plus quattro 605k | 4.2 quattro MT 340k | |
Odpružení a brzdy | |||||||||
Přední brzdy | Chlazené kotouč | Chlazené kotouč | Chlazené kotouč | Chlazené kotouč | Chlazené kotouč | Chlazené kotouč | Chlazené kotouč | Chlazené kotouč | Chlazené kotouč |
Přední tlumič | Nezávislé, Pneumatický, Víceprvková, Stabilizační tyč | Nezávislé, Pneumatický, Víceprvková, Stabilizační tyč | Nezávislé, Víceprvková | Nezávislé, Víceprvková | Zdvojené Kosti | Nezávislé, Víceprvková | Nezávislé, Víceprvková | Pneumatický, Víceprvková, Kosti, Stabilizační tyč | Nezávislé, Víceprvková |
Zadní brzdy | Chlazené kotouč | Chlazené kotouč | Chlazené kotouč | Chlazené kotouč | Chlazené kotouč | Chlazené kotouč | Chlazené kotouč | Chlazené kotouč | Chlazené kotouč |
Zadní tlumič | Nezávislé, Trapezoidal Kosti | Nezávislé, Pneumatický, Víceprvková, Stabilizační tyč | Nezávislé, Víceprvková | Nezávislé, Víceprvková | Stabilizační tyč | Nezávislé, Víceprvková | Nezávislé, Víceprvková | Pneumatický, Zdvojené Kosti, Trapezoidal Kosti, Stabilizační tyč | Nezávislé, Víceprvková |
4.0 TFSI Quattro Tiptronic 520k | 4.0 TFSI tiptronic quattro 520k | 5.2 V10 FSI quattro AT 450k | 4.2 quattro AT 340k | 5.2 FSI quattro AT 450k | 4.2 V8 quattro AT 360k | 4.2 V8 quattro MT 360k | 4.0 TFSI tiptronic plus quattro 605k | 4.2 quattro MT 340k | |
Převodovka a řazení | |||||||||
Hnané nápravy | 4x4 (AWD) | 4x4 (AWD) | 4x4 (AWD) | 4x4 (AWD) | 4x4 (AWD) | 4x4 (AWD) | 4x4 (AWD) | 4x4 (AWD) | 4x4 (AWD) |
Počet rychlostních stupňů | 8 | 8 | 6 | 5 | 6 | 5 | 6 | 8 | 6 |
Poloměr otáčení | 12.3 m | - | - | - | 12 m | - | - | 12.3 m | - |
Typ převodovky | Automat | Automat | Automat | Automat | Automat | Automat | Manuální | Automat | Manuální |