Volkswagen Karmann Ghia
Volkswagen Karmann Ghia je kultovní vůz, který se vyráběl od roku 1955 do 1974. Jeho jedinečný design kombinuje rysy klasického dubového vozu s prvky sportovního vozu. Interiér je proslulý svou pohodlnou a luxusní atmosférou. Na voze se nacházejí čtyři dveře, které umožňují snadný přístup do interiéru. Je poháněn čtyřválcovým motorem o objemu 1,5 litru s výkonem 55 koní. Je to výkonný a úsporný motor, který má velmi dobrou dynamiku. Volkswagen Karmann Ghia je klasickým vozem, který nikdy neztratí svou krásu a kouzlo.
Model Karmann Ghia prošel 4x změnou: Type 34 (1961/1969), Type 145 (1970/1976), Type 14 [facelift] (1959/1974), Type 14 (1955/1959)
1.5 MT 45k | 1.6 MT 54k | 1.2 MT 30k | 1.3 MT 40k | 1.5 MT 44k | 1.6 MT 50k | 1.5 MT 54k | 1.6 AMT 54k | 1.2 MT 34k | 1.3 Saxomat 40k | 1.5 AMT 44k | 1.6 AMT 50k | |
Jízdní vlastnosti | ||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Emisní standarty | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Maximální dojezd | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Maximální rychlost | 137 km/h | 150 km/h | 118 km/h | 128 km/h | 136 km/h | 140 km/h | 150 km/h | 140 km/h | 122 km/h | 128 km/h | 130 km/h | 134 km/h |
Objem nádrže | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Palivo | 92 | 92 | 92 | 92 | 92 | 92 | 92 | 92 | 92 | 92 | 92 | 92 |
Spotřeba kombinovaná - 100 km | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Spotřeba na dálnici - 100 km | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Spotřeba ve městě - 100 km | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Zrychlení (0-100 km/h) | 22.5 s | 19 s | 33 s | 27 s | 23 s | 21 s | 19 s | 25 s | 31 s | 27 s | 28 s | 24 s |
1.5 MT 45k | 1.6 MT 54k | 1.2 MT 30k | 1.3 MT 40k | 1.5 MT 44k | 1.6 MT 50k | 1.5 MT 54k | 1.6 AMT 54k | 1.2 MT 34k | 1.3 Saxomat 40k | 1.5 AMT 44k | 1.6 AMT 50k | |
Karosérie | ||||||||||||
Délka | 4280 mm | 4280 mm | 4140 mm | 4140 mm | 4140 mm | 4140 mm | 4280 mm | 4280 mm | 4140 mm | 4140 mm | 4140 mm | 4140 mm |
Maximální kapacita kufru | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Minimální kapacita kufru | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Nakládací výška | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Nákladový prostor (délka x šířka x výška) | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Nejvyšší přípustná hmotnost | 1250 kg | 1310 kg | - | - | - | - | 1280 kg | 1340 kg | - | - | - | - |
Objem nákladového prostoru | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Počet sedadel | 4 | 4 | 2 | 2 | 2 | 2 | 4 | 4 | 2 | 2 | 2 | 2 |
Pohotovostní hmotnost | 910 kg | 910 kg | 820 kg | 870 kg | 870 kg | 870 kg | 910 kg | 940 kg | 820 kg | 870 kg | 870 kg | 870 kg |
Přední náprava | 1310 mm | 1310 mm | 1290 mm | 1305 mm | 1305 mm | 1305 mm | 1310 mm | 1310 mm | 1290 mm | 1305 mm | 1305 mm | 1305 mm |
Rozvor | 2400 mm | 2400 mm | 2400 mm | 2400 mm | 2400 mm | 2400 mm | 2400 mm | 2400 mm | 2400 mm | 2400 mm | 2400 mm | 2400 mm |
Šířka | 1620 mm | 1620 mm | 1634 mm | 1634 mm | 1634 mm | 1634 mm | 1620 mm | 1620 mm | 1634 mm | 1634 mm | 1634 mm | 1634 mm |
Světlá výška | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Typ karosérie | Kupé | Kupé | Kupé | Kupé | Kupé | Kupé | Kupé | Kupé | Kupé | Kupé | Kupé | Kupé |
Užitečné zatížení | 340 kg | 400 kg | - | - | - | - | 370 kg | 400 kg | - | - | - | - |
Výška | 1335 mm | 1335 mm | 1330 mm | 1330 mm | 1330 mm | 1330 mm | 1335 mm | 1335 mm | 1330 mm | 1330 mm | 1330 mm | 1330 mm |
Zadní náprava | 1346 mm | 1346 mm | 1250 mm | 1350 mm | 1350 mm | 1350 mm | 1346 mm | 1346 mm | 1250 mm | 1350 mm | 1350 mm | 1350 mm |
Zatížení bržděného přívěsu | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Zatížení přední/zadní nápravy | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
1.5 MT 45k | 1.6 MT 54k | 1.2 MT 30k | 1.3 MT 40k | 1.5 MT 44k | 1.6 MT 50k | 1.5 MT 54k | 1.6 AMT 54k | 1.2 MT 34k | 1.3 Saxomat 40k | 1.5 AMT 44k | 1.6 AMT 50k | |
Motor | ||||||||||||
Maximální točivý moment | 106 Nm | 110 Nm | 75 Nm | 87 Nm | 87 Nm | 106 Nm | 106 Nm | 110 Nm | 82 Nm | 87 Nm | 87 Nm | 106 Nm |
Maximální výkon při otáčkách | od 3 800 ot/m | od 4 000 ot/m | od 3 400 ot/m | od 4 000 ot/m | od 4 000 ot/m | od 4 000 ot/m | od 4 200 ot/m | od 4 000 ot/m | od 3 600 ot/m | od 4 000 ot/m | od 4 000 ot/m | od 4 000 ot/m |
Mezichladič | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Nejvyšší výkon při otáčkách | do 2 000 ot/m | do 2 200 ot/m | do 2 000 ot/m | do 2 000 ot/m | do 2 000 ot/m | do 2 800 ot/m | do 2 400 ot/m | do 2 200 ot/m | do 2 000 ot/m | do 2 000 ot/m | do 2 000 ot/m | do 2 800 ot/m |
Objem | 1493 cm3 | 1584 cm3 | 1192 cm3 | 1285 cm3 | 1493 cm3 | 1584 cm3 | 1493 cm3 | 1584 cm3 | 1192 cm3 | 1285 cm3 | 1493 cm3 | 1584 cm3 |
Obsahuje | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Počet válců | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Rozložení válců | Opposed | Opposed | Opposed | Opposed | Opposed | Opposed | Opposed | Opposed | Opposed | Opposed | Opposed | Opposed |
Typ motoru | Benzin | Benzin | Benzin | Benzin | Benzin | Benzin | Benzin | Benzin | Benzin | Benzin | Benzin | Benzin |
Typ vstřikování | Karburátor | Karburátor | Karburátor | Karburátor | Karburátor | Karburátor | Karburátor | Karburátor | Karburátor | Karburátor | Karburátor | Karburátor |
Válec | 69 mm | 69 mm | 64 mm | 69 mm | 69 mm | 69 mm | 69 mm | 69 mm | 64 mm | 69 mm | 69 mm | 69 mm |
Ventilů na válec | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
Vrtání válce | 83 mm | 85.5 mm | 77 mm | 77 mm | 83 mm | 85.5 mm | 83 mm | 85.5 mm | 77 mm | 77 mm | 83 mm | 85.5 mm |
Výkon | 45k | 54k | 30k | 40k | 44k | 50k | 54k | 54k | 34k | 40k | 44k | 50k |
1.5 MT 45k | 1.6 MT 54k | 1.2 MT 30k | 1.3 MT 40k | 1.5 MT 44k | 1.6 MT 50k | 1.5 MT 54k | 1.6 AMT 54k | 1.2 MT 34k | 1.3 Saxomat 40k | 1.5 AMT 44k | 1.6 AMT 50k | |
Odpružení a brzdy | ||||||||||||
Přední brzdy | kotouč | kotouč | Bubnové | kotouč | kotouč | kotouč | kotouč | kotouč | Bubnové | kotouč | kotouč | kotouč |
Přední tlumič | Nezávislé, dorsion, Zdvojené Kosti | Nezávislé, dorsion, Zdvojené Kosti | Nezávislé, dorsion, Zdvojené Kosti | Nezávislé, dorsion, Zdvojené Kosti | Nezávislé, dorsion, Zdvojené Kosti | Nezávislé, dorsion, Zdvojené Kosti | Nezávislé, dorsion, Zdvojené Kosti | Nezávislé, dorsion, Zdvojené Kosti | Nezávislé, dorsion, Zdvojené Kosti | Nezávislé, dorsion, Zdvojené Kosti | Nezávislé, dorsion, Zdvojené Kosti | Nezávislé, dorsion, Zdvojené Kosti |
Zadní brzdy | Bubnové | Bubnové | Bubnové | Bubnové | Bubnové | Bubnové | Bubnové | Bubnové | Bubnové | Bubnové | Bubnové | Bubnové |
Zadní tlumič | Závislý, Vlečná ramena, Transverse dorsion bars | Závislý, Vlečná ramena, Transverse dorsion bars | Závislý, Vlečná ramena, Transverse dorsion bars | Závislý, Vlečná ramena, Transverse dorsion bars | Závislý, Vlečná ramena, Transverse dorsion bars | Závislý, Vlečná ramena, Transverse dorsion bars | Závislý, Vlečná ramena, Transverse dorsion bars | Závislý, Vlečná ramena, Transverse dorsion bars | Závislý, Vlečná ramena, Transverse dorsion bars | Závislý, Vlečná ramena, Transverse dorsion bars | Závislý, Vlečná ramena, Transverse dorsion bars | Závislý, Vlečná ramena, Transverse dorsion bars |
1.5 MT 45k | 1.6 MT 54k | 1.2 MT 30k | 1.3 MT 40k | 1.5 MT 44k | 1.6 MT 50k | 1.5 MT 54k | 1.6 AMT 54k | 1.2 MT 34k | 1.3 Saxomat 40k | 1.5 AMT 44k | 1.6 AMT 50k | |
Převodovka a řazení | ||||||||||||
Hnané nápravy | Zadní náhon | Zadní náhon | Zadní náhon | Zadní náhon | Zadní náhon | Zadní náhon | Zadní náhon | Zadní náhon | Zadní náhon | Zadní náhon | Zadní náhon | Zadní náhon |
Počet rychlostních stupňů | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 |
Poloměr otáčení | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Typ převodovky | Manuální | Manuální | Manuální | Manuální | Manuální | Manuální | Manuální | Elektronická | Manuální | Elektronická | Elektronická | Elektronická |