Lincoln Continental
je luxusní automobil americké automobilky Ford. Jeho první generace byla vyrobena v roce 1939 a jeho design odráží americký styl. Má velkou kabinu, komfortní interiér a je poháněn silnými motory. Jeho vyhlášená karoserie je vybavena velkou chromovanou maskou chladiče a robustními nárazníky. Jeho jízdní vlastnosti jsou dobré díky jeho robustní podvozku a konstrukci. Je vybaven moderními technologiemi a většina modelů je vybavena klimatizací, multimediálním systémem a bezpečnostními systémy. Celkově je Lincoln Continental luxusní automobil se spoustou technickými inovacemi a kvalitním provedením.
Model Continental prošel 2x změnou: 9 řada (1995/2019), 8 řada (1988/1994)
| 3.8 AT 140k | 3.8 AT 155k | 3.8 AT 160k | 4.6 AT 279k | |
| Jízdní vlastnosti | ||||
|---|---|---|---|---|
| Emisní standarty | - | - | - | - |
| Maximální dojezd | od 510 do 740 km | od 510 do 710 km | od 510 do 740 km | od 580 do 840 km |
| Maximální rychlost | 178 km/h | 186 km/h | 190 km/h | 215 km/h |
| Objem nádrže | 70 l | 70 l | 70 l | 76 l |
| Palivo | Benzin | Benzin | Benzin | 92 |
| Spotřeba kombinovaná - 100 km | 11.8 l | 11.8 l | 11.8 l | - |
| Spotřeba na dálnici - 100 km | 9.4 l | 9.8 l | 9.4 l | 9 l |
| Spotřeba ve městě - 100 km | 13.8 l | 13.8 l | 13.8 l | 13 l |
| Zrychlení (0-100 km/h) | 12 s | 11 s | 10.3 s | - |
| 3.8 AT 140k | 3.8 AT 155k | 3.8 AT 160k | 4.6 AT 279k | |
| Karosérie | ||||
| Délka | 5210 mm | 5210 mm | 5210 mm | 5260 mm |
| Maximální kapacita kufru | 538 l | 538 l | 538 l | 515 l |
| Minimální kapacita kufru | 538 l | 538 l | 538 l | 515 l |
| Nakládací výška | - | - | - | - |
| Nákladový prostor (délka x šířka x výška) | - | - | - | - |
| Nejvyšší přípustná hmotnost | - | - | - | - |
| Objem nákladového prostoru | - | - | - | - |
| Počet sedadel | 5 | 5 | 5 | 5 |
| Pohotovostní hmotnost | 1646 kg | 1648 kg | 1648 kg | 1745 kg |
| Přední náprava | 1582 mm | 1582 mm | 1582 mm | 1600 mm |
| Rozvor | 2769 mm | 2769 mm | 2769 mm | 2770 mm |
| Šířka | 1847 mm | 1847 mm | 1847 mm | 1870 mm |
| Světlá výška | - | - | - | 150 mm |
| Typ karosérie | Sedan | Sedan | Sedan | Sedan |
| Užitečné zatížení | - | - | - | - |
| Výška | 1412 mm | 1412 mm | 1412 mm | 1420 mm |
| Zadní náprava | 1552 mm | 1552 mm | 1552 mm | 1560 mm |
| Zatížení bržděného přívěsu | - | - | - | - |
| Zatížení přední/zadní nápravy | - | - | - | - |
| 3.8 AT 140k | 3.8 AT 155k | 3.8 AT 160k | 4.6 AT 279k | |
| Motor | ||||
| Maximální točivý moment | 292 Nm | 298 Nm | 305 Nm | 373 Nm |
| Maximální výkon při otáčkách | do 3 800 ot/m | do 4 000 ot/m | do 4 400 ot/m | od 5 750 ot/m |
| Mezichladič | - | - | - | - |
| Nejvyšší výkon při otáčkách | do 2 200 ot/m | do 2 200 ot/m | do 3 000 ot/m | do 4 750 ot/m |
| Objem | 3797 cm3 | 3797 cm3 | 3797 cm3 | 4601 cm3 |
| Obsahuje | - | - | - | - |
| Počet válců | 6 | 6 | 6 | 8 |
| Rozložení válců | do V | do V | do V | do V |
| Typ motoru | Benzin | Benzin | Benzin | Benzin |
| Typ vstřikování | Vícebodové vstřikování | Vícebodové vstřikování | Vícebodové vstřikování | Injecdor |
| Válec | 86 mm | 86 mm | 86 mm | 90 mm |
| Ventilů na válec | 2 | 2 | 2 | 4 |
| Vrtání válce | 96.8 mm | 96.8 mm | 96.8 mm | 90 mm |
| Výkon | 140k | 155k | 160k | 279k |
| 3.8 AT 140k | 3.8 AT 155k | 3.8 AT 160k | 4.6 AT 279k | |
| Odpružení a brzdy | ||||
| Přední brzdy | Chlazené kotouč | Chlazené kotouč | Chlazené kotouč | Chlazené kotouč |
| Přední tlumič | Nezávislé, McPherson Vzpěry, Stabilizační tyč | Nezávislé, McPherson Vzpěry, Stabilizační tyč | Nezávislé, McPherson Vzpěry, Stabilizační tyč | Helical Pružiny |
| Zadní brzdy | kotouč | kotouč | kotouč | kotouč |
| Zadní tlumič | Nezávislé, Víceprvková, Stabilizační tyč | Nezávislé, Víceprvková, Stabilizační tyč | Nezávislé, Víceprvková, Stabilizační tyč | Helical Pružiny |
| 3.8 AT 140k | 3.8 AT 155k | 3.8 AT 160k | 4.6 AT 279k | |
| Převodovka a řazení | ||||
| Hnané nápravy | Přední náhon | Přední náhon | Přední náhon | Přední náhon |
| Počet rychlostních stupňů | 4 | 4 | 4 | 4 |
| Poloměr otáčení | 11.7 m | 11.7 m | 11.7 m | - |
| Typ převodovky | Automat | Automat | Automat | Automat |